onsdag den 27. oktober 2010

Den første tekst på min blog....

skal da være et bud på en opskrift på noget som jeg synes er lækkert...
som giver varmen i på denne regnfulde efterårsdag  ;o)

Karry-porresuppe

3 porrer
3 kartofler
3 - 5 fed hvidløg 
1 - 2 tsk. karry
3 spsk. jomfruolivenolie
1 l bouillon (grønsag- eller hønsebouillon)

Rens og snit porrerne. Skræl og skær kartoflerne i tern. Pil og snit hvidløgene.
Varm olien op, men sænk varmen så olien ikke bliver "overvarm".  Svits karryen i olien. Tilsæt porrer og kartoflerne. Lad det simre 1 - 2 min.
Tilsæt bouillonen og lad retten småkoge i ca. 10 min. Tilsæt hvidløg og lad retten simre yderlig 5 min.
Blend suppen, så den bliver let cremet.
Tilsæt evt. 1 dl fløde. (Men det kan sagtens undværes)
Smag til med salt og peber.

Serveres med et drys persille og et godt hjemmebagt flutes.

Velbekomme og med kærlige tanker
Annie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar